selamat datang~ahlan wasahlan~welcome to my blog



BISMILLAH-ANIMATION.gif

kelemahan yang menghantui

Nuurul Eiffah Binti Mohamad Noor | Isnin, 28 Jun 2010 12:44 PG

setiap manusia yang dilahirkan pasti mempunyai kelebihan dan kelemahan diri. Masing-masing dapat merasainya..hanya kita yang boleh memahami ,mengenali,menganalisis diri kita sendiri,orang lain hanya boleh menilai tahap kemampuan kita bergerak menuju apa yang kita lalui.

kelemahan yang ada pada diri ini,lemah untuk tampil ke hadapan,maksud aku..aku tak mempunyai keyakinan diri untuk meluahkan kata-kata,menuturkan kalimah2 di depan rakan2 bilamana adanya pembentangan ilmiah...aku terasa bagai jantungku dihempap dengan benda berat..hanya Allah yang tahu...mungkin kesukaran aku ni berpunca dengan aku kemahuan aku sendiri..aku tidak di ajar utk berhadapan dengan org ramai sejak aku kecil lg..bila dah tua ni baru nak bergiat rasa bagai dipanah selumbar jer...

orang kata...bila kita cuba 2,3 kali untuk maju ke depan..insyaAllah rasa tu akan hilang...tapi ia amat sukar untuk aku lakukan..bila diminta untuk melontarkan pendapat..minda ku terasa kosong..tidak tahu untuk berkata apa-apa...astaghfirullah..teruknya aku...kadang-kadang terfikir jugak..kalau diberikan aku dialog or skrip mungkin aku boleh bercakap..yelah sebab berpandukan skrip yang aku hafal..erm kalau mcm tu baik jadi pelakon...tapi tak boleh jugak sebab tak cukup feeling pulak,tp bidang ni tak pernah menjadi matlamat aku...

matlamat aku untuk membantu masyarakat yang dahagakan ilmu agama...tapi persoalannya.. adakah aku mampu?"dimana ada kemahuan,disitu ada jalan"kan...jalan tu belum aku temui..Ya Allah,tunjukkanlah padaku jalan itu..jalan dimana dapat merealisasikan impianku dengan meniti di atas titian syariat-Mu...

walau macammana sekalipun...aku bersyukur dengan rahmat Ilahi,aku memiliki tubuh badan yang sempurna untuk aku lebih taat dan berupaya melaksanakan perintah-Nya...kelemahan yang ada pada aku,samada aku tak pandai nak cakap ka,tergagap ka,atau orang xfaham apa yang aku cakap,aku redha atas segalanya..tp di sebalik kelemahan ini,menunjukkan manusia memang tak sempura,no body perfect..kadang tu rasa malu pun ada,tak kan sepatah dua xboleh nak cakap...apa boleh buat,aku tak mampu,mungkin aku belum bersedia untuk berubah..

apa-apa pun,semuanya atas diri sendiri kan...kalau kita tak mahu mencuba memang salah sendiri,sebab tak mahu berubah...salahkan diri sendiri adalah lebih baik daripda memberikan pelbagai alasan untuk melarikan diri daripada dikata atau di cop"org yang tak mampu kedepan"..tapi itu memang realiti bagi aku,kalau boleh aku nak bantu masyarakat disebalik tabir je...mungkin yang tu terbaik...all the best to me...;)

0 Comments to "kelemahan yang menghantui"

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails
© Copyright Reserved GemersikSahrawi | Design by: Yoshz | Converted into Blogger Templates by Theme Craft